21.10.2018

Melancholia



Znów ogarnia mnie 
Ten melancholijny stan
Który ma w sobie strach
Niosący pełen obaw
On chyba nigdy nie odejdzie
Będzie minimalnie tkwił we mnie
Czasem nawiedzi niespodziewanie 
Nie pozwoli żyć spokojnie

Chwyć mnie za dłonie
Powiedz, że będzie dobrze 
Niepotrzebnie się boję
Moje lęki są zbędne
Ocal mnie
Moją duszę
I serce
Które dla Ciebie bije

Lubię być sama 
W czterech ścianach 
Mieć własny kąt
Posiedzieć z samotnością
Sama ze sobą
Schować się przed światem
Ludzi twarzy nie widzieć
Którzy potrafią ranić
Zabić w nas resztki nadziei
Tak najlepiej 
Sama ze sobą być 
Z moimi myślami 
Których nie rozumie nikt

Noc spadających gwiazd 
Siedzę sama
Znów wraca ten stan
Gdy Ciebie przy mnie nie ma 
Doskwiera mi samotność 
Chcę by znów dobrze było
Pragnę znaleźć się w lepszym miejscu
Gdy panuje spokój 
Będąc z dala od moich lęków

Nastaje świt
Znów brak energii by żyć
Ciągłość tych samych dni
Rutyna
Ten czas mnie zabija






-------------------------------------------------------------
 Melancholia potrafi mnie dopadać dość często i niespodziewanie niosąc ze sobą negatywne myślenie oraz lęki. Cały optymizm zaczyna schodzić na dalszy plan, a jedynie co pragnę to zaszyć się w czterech ścianach z moimi myślami, nie mówiąc nikomu o nich. Nie wiem dlaczego ten stan mnie nawiedza, kiedy przyjdzie, lecz za każdym razem, gdy on się zjawi to odbiera mi całą energię, chęć do życia. Nawet każdy dzień wydaje się być taki sam, bez zmian. Rutyna, w której tkwię i nie jestem w stanie pokonać sprawia, że zaczynam widzieć ciemność, czuć się pusto, nie mając pojęcia, dlaczego tak się dzieje. Stan melancholii doprowadza mnie do uczucia samotności, braku akceptacji i przywołuje coraz większy strach, który kiedyś znikł, a postanowił nagle wrócić.

5 komentarzy:

  1. mega zdjęcie! <3 i świetne cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie na zdjęciu jest Marta Bijan, a fotografię mam właśnie z jej profilu :)

      Usuń
  2. Zdjęcie w punkt! :) Świetny wpis. Czytałam z zapartych tchem. Lubię takie posty ;) Mnie też czasem dopada melancholia a czasami melanch*jnia ;/ Coż... jesień i depresja dają się we znaki. Na zdjęciu wyglądasz na nieco więcej niż 20 lat :p Pozdrawiam i zapraszam do mnie: https://lamliwypaznokiec.blogspot.com/2018/10/kwiaty-dla-mezczyzny.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciu to akurat nie ja, lecz moja inspiracja Marta Bijan :)

      Usuń

KAŻDY KOMENTARZ MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO TWORZENIA!
Doceniam szczere opinie, a każda rada dotycząca pisania jest dla mnie bardzo ważna oraz przydatna w rozwijaniu pasji pisarskiej.