10.09.2017

Dylematy przyszłości


   Człowiek w życiu musi dokonywać różnych trudnych decyzji: szkołę, pracę itp. Takie dylematy najczęściej decydują o naszym dalszym losie. Tylko szkoda, że większość osób kiedy musi dokonać ważnych wyborów wtedy nie wie, co dokładnie chce robić w życiu.

 Nadszedł czas zmian i wyborów
pora wkraczać w dorosłość 
tylko szkoda, że tego nie chcę
nikt nie chce
nie jestem pewna swojej przyszłości
kim chcę być
co robić
jestem zagubiona
a powinnam już wiedzieć

 Kiedy możesz to się bawisz i nie przejmujesz się niczym, lecz w życiu każdego człowieka pojawiają się rozterki w sprawie naszej przyszłości. Gdy musisz wiedzieć, co robić chcesz to wtedy nie wiesz. Zastanawiasz się nad swoją osobą i kim chcesz zostać, ale niestety masz kompletną pustkę w głowie. Czas leci i się nie zatrzymuje. Trzeba podjąć decyzję, choć ona może nam nająć nawet całe życie. 

 Gubię się
Nie wiem, którą iść drogą
Czy dobrą wybiorę stronę?
Myślę nad przyszłością 
Kompletnie nic nie wiem
Mój dylemat? 
Kim chcę zostać?
Co chcę w życiu robić? 
Już dawno powinnam podjąć decyzję
A ja do tej pory nic nie wiem

 Życie jest pełne wyborów
Tych łatwych i trudnych 
Życie składa się z różnych decyzji
A dokonać ich powinniśmy my 





-------------------------------------------------------------------------------------------
 Pewnej nocy nie mogłam zasnąć. Zegarek w pokoju wskazywał godzinę 2.00, a we mnie obudziły się myśli dotyczące mojego życia i wena twórcza. Swoje dylematy przelałam na papier i zaczęłam dalej zastanawiać się nad przyszłością. Czas leci nieubłaganie bardzo szybko. Dopiero co zaczynałam naukę w szkole średniej, a teraz nadszedł jej koniec. Dzisiaj kończę 19 lat i nie wiem, co chcę w życiu robić i kim chcę zostać. Jedynie wiem, że powinnam już wiedzieć, ale tak nie jest. Moje myśli o przyszłości martwią moją osobę, bo chciałabym już mieć tą cholerną pewność czego chcę i kim chcę być. Coraz mniej czasu mi zostaje i zamiast się zastanawiać to powinnam już być pewna swojego życia. 

7 komentarzy:

  1. Kochana, świetny tekst. Ja wybrałam się do doradcy zawodowego. Bardzo mi pomógł. Obecnie wzięłam się za kosmetologię i być może z tym wiąże swoją przyszłość. Ale kto wie? Życie jest za krótkie na długie analizy "a co by było gdyby..". Rób to co lubisz. Kochasz pisać teksty? Może idź w tym kierunku? Redakcja, swój tomik wierszy? Trzymam za ciebie kciuki. Pozdrawiam, poulciak

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem starsza od Ciebie i dalej mam takie dylematy. Czy jest na to rozwiązanie? Myślę ,że nic samo nie przyjdzie , nie uderzy w nas jak grom z jasnego nieba. Raczej powinniśmy szukać siebie, próbować różnych rzeczy. Jeżeli sytuacja nam na to pozwala i wybrać to w czym się najlepiej czujemy. Wtedy już tylko udoskonalać , dokształcać się w danej dziedzinie. Tekst jest na prawdę świetny : ) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spokojnie - mam 23 lata i teraz przechodzę taki etap w swoim życiu. A jak miałam 19 lat to myślałam, że wiem czegi chcę.

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu przyjdzie taki moment, że będziesz wiedziała czego chcesz, każdy to w swoim życiu przechodził i nie masz czym się martwić :)
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. doskonale Cie rozumiem, przeraża mnie to;/

    OdpowiedzUsuń
  6. może doradca zawodowy pomoże? mi pomogl bardzo

    OdpowiedzUsuń

KAŻDY KOMENTARZ MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO TWORZENIA!
Doceniam szczere opinie, a każda rada dotycząca pisania jest dla mnie bardzo ważna oraz przydatna w rozwijaniu pasji pisarskiej.