21.02.2017

Samotność


 Samotność każdy inaczej rozumie. Może ona być odczuwana poprzez brak drugiej osoby. Jako singiel może Ci czasem brakować obecności, jaką jest druga połówka, lecz gorsze jest czuć się samotnym z powodu braku przyjaciół, a nawet rodziców. To głównie oni są dla nas codzienną podporą i wielkim wsparciem. A przede wszystkim, to oni są w stanie sprawić, że nic już nam nie będzie trzeba i ich obecność będzie w zupełności wystarczalna. 

 Są tacy ludzie, którzy lubią być sami. Przyznam, że szanuję, a przede wszystkim podziwiam takie osoby, bo dla większości z nas jest ciężko i źle, gdy brakuje nam kogoś bliskiego. 

 Nie lubię samotności. Udręką jest dla mnie siedzenie sam na sam pośród czterech ścian bez obecności kogoś bliskiego. To u mnie wywołuje pewnego rodzaju smutek, który nie zniknie tak nagle, jak się pojawił. Jedynie obecność drugiego człowieka potrafi poprawić mi humor i moje samopoczucie.

 Nie można żyć tylko dla siebie. Każdy powinien być komuś potrzebny oraz mieć świadomość, że na nas zależy. Samotność odbiera nam chęć do życia i sprawia, że jesteśmy nieszczęśliwi, bo nie mamy dla kogo żyć. 







----------------------------------------------------------------------
 Post o samotności miałam w planach dodać już tydzień temu, ale niestety musiałam przełożyć datę publikacji na inny termin, ponieważ miałam potrzebę udoskonalenia moich opisów, które przed poprawką nie były najlepsze, ale też nie były tragiczne. 
 A skąd w ogóle pomysł na wpis? Przede wszystkim z głowy! Gdy odwiedziła mnie wena, w myślach miałam tekst związany z tym tematem i zaczęłam pisać. A to, że czasem doskwiera mi uczucie samotności to z pisaniem szło mi całkiem lekko, choć w pewnych momentach musiałam przystopować i pomyśleć, co dopisać na kartkę papieru. 

10 komentarzy:

  1. Samotność jest czasem potrzebna, ale na dłuższą metę dołuje. Potrzebujemy ludzi. Potrzebujemy kogoś, kto nas zrozumie, rzuci jakimś beznadziejnym żartem, żeby zobaczyć nasz uśmiech. Kogoś, z kim będziemy mogli się śmiać, tańczyć i płakać. Bo bez tego- co to za życie?
    Sowa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię czasem pobyć sama ze sobą, pozbierać myśli i nabrać siły. Czuję wtedy, że nikt nie może zburzyć mojej równowagi. Ale samotność dlugofalowa jest prawdziwym przekleństwem. Kazdy ma potrzebę przytulić się do drugiej osoby czy porozmawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam czasem chwile kiedy mnie olśni i wpadnie genialny pomysł na post. Co do samego tematu: faktycznie ciężko jest być w sytuacji, gdzie nie ma się najbliższych osób, które dzień w dzień nas wspierają... Może czasem jest potrzebny moment samotności, ale raczej jest to chwilowe, ulotne

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie to wszystko ujęłaś. Niekiedy człowiek musi byc sam aby wyjaśnić pewne okoliczności, ale jeżeli tej samotności jest zbyt wiele to wtedy robi sie nieciekawie :(
    by-aleksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety wiele osób odczuwa samotność, czasem warto się rozejrzeć wokół i docenić bliskich których może odpychamy, warto zaakceptować też siebie i przebywanie samemu ze sobą :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne zdjęcie, od razu mi się rzuciło w oczy. Samotność jest okropna. Ja mieszkam sama i zawsze powtarzam, że kocham samotność..ale wcale tak pięknie nie jest. Każdy z nas potrzebuje swoich towarzyszy i rodziny. Bez tego jesteśmy smutnie żyjącymi ludźmi...
    http://rooksiii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Najgorsze jest poczucie samotnosci w zwiazku albo grupie osob. Wydaje sie wtedy ze juz nic nie da sie zmienic. Ja kiedys tesknilam za samotnoscia. Jednak bylo to tylko raz, kiedy na studiach mieszkalam w akademiku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasem lubię pobyć sama :) Jednak na dłuższą metę jest to przytłaczające i nie dałabym rady tak żyć. Wole być z kimś i nawet się do niego nie odzywać, ale czuć jego obecność, niż siedzieć sama w czterech ścianach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mądrze napisane ;) Racja, dla każdego samotność to coś innego, ale nikt nie powiedział, że jest ona zła! To tylko stereotyp. Czasem warto pobyć chwilkę samotnym by coś przemyśleć lub zrozumieć co się ma i czego się nie docenia :)Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny tekst ❤️ Mi samotność nie dokucza, czasem aż bym chciała mieć dzień tylko dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń

KAŻDY KOMENTARZ MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO TWORZENIA!
Doceniam szczere opinie, a każda rada dotycząca pisania jest dla mnie bardzo ważna oraz przydatna w rozwijaniu pasji pisarskiej.