29.02.2020

Milczenie


Mieliśmy dotknąć nieba
Sięgnąć gwiazd
Kim jest teraz każde z nas?
Tłumione myśli
Cichy krzyk
W sercu żal skryty
Inaczej miało być
Co stało się z dobrem?
Wszystkie emocje wychodzą na wierzch 
Zamiast bieli okrywa mnie czerń
Nad nami ciemne chmury przyniosły deszcz
Wywołując w moich oczach krople łez 

Szukamy swojego miejsca na ziemi
Choć wciąż wracamy do przeszłości
Ukrywamy każdą myśl
Z trudem pokonując przeszkody
Uśmiechem przykrywamy prawdę
Która w głębi jest smutkiem
Oszukujemy samych siebie
Kłamiemy, że wszystko jest dobrze
Mimo to usta się śmieją - serce czuje inaczej 
Spójrz na oczy,  a one zawsze pokażą uczucia prawdziwe 

Z twoich ust nadmiar słów
W mojej głowie pełno myśli
Uczucia na dnie serca skrywane
Wśród niewypowiedzianych zdań są zamknięte
Milczenie przekrzykuje ciszę
Szukając odpowiedzi na twe niejedno pytanie
Przestaję myśleć
Zamykam oczy i nie zamierzam ich otworzyć
Dopóki nie nastanie świt
Przynosząc spokój mojej duszy 

Słyszę wycie syren
Nad naszym miastem tli się ognień
Pochłonie wszystko co sercu bliskie
Resztki optymizmu żywioł zabierze 
Próbuję ratować co się da
A twoje słowa są jak woda 
Ugaszą myśli ognisko 
Lecz ty wolałeś moje uczucia polać benzyną





--------------------------------------------------
 Gdy powinniśmy się odezwać - milczymy, a gdy lepiej nie wypowiadać się to z naszych ust wydobywa się tysiące zdań, które są zbędne. Ciężko zapanować nad słowami, będącymi wyrazem naszych uczuć. Gorzej jest milczeć, gdy druga osoba potrzebuje z naszej strony kilka słów, które będą w stanie wymazać negatywne myślenie i dadzą wsparcie. Niestety nie zawsze wiemy, co powiedzieć i po prostu milczymy. Zadręczamy się myślami, nie wiedząc jak nawet odpowiedzieć na najprostsze pytania. Nasza głowa jest pełna myśli i ciężko nam się otworzyć.
 Mimo wszystko w takich sytuacjach warto podjąć jakąkolwiek próbę rozmowy. Może być czasem ciężko, lecz trzeba próbować wymienić parę zdań ze sobą . Przemyślane najmniejsze słowa potrafią zdziałać więcej, niż milczenie. Dlatego w swojej głowie warto ich szukać i zacząć rozmawiać.

1 komentarz:

  1. Miło dowiedzieć się, że ktoś jeszcze pisze wiersze :) Bardzo lubię, sama pisuję, a chętnie czytam.
    Pragniesz ewentualnych wskazówek, to mam taką co mi się rzuciła w oko :)
    "W sercu żal skryty" lub "uczucia prawdziwe " - coraz bardziej odchodzi się od stawiania przymiotników za rzeczownikiem. Gdyby nieco zmienić wiersz, słowo daję, lepiej by wyglądał i się czytał :)

    "Lecz ty wolałeś moje uczucia polać benzyną"- ja tu mam niedosyt. I co dalej?!! Bo potrzeba jeszzce zapłonu by to wszystko poszłoooo ! :)

    OdpowiedzUsuń

KAŻDY KOMENTARZ MOTYWUJE MNIE DO DALSZEGO TWORZENIA!
Doceniam szczere opinie, a każda rada dotycząca pisania jest dla mnie bardzo ważna oraz przydatna w rozwijaniu pasji pisarskiej.